Kültür Emeği Platformu, kültür üretimine katkı veren tüm emekçilerin çalışma koşullarının iyileştirilmesine yönelik bilimsel bilgi ve veriye dayalı araştırmalar yaparak, bu alanda yapılan araştırmaları paylaşan bir online platformdur.
Şarkıcı- Şarkı Yazarı Ceylan Ertem, özellikle son 10 yıldır kültürün ve kültür emeğinin ayaklar altına alındığı bir ortam olduğunu, sektör içinde yaşadığı kısıtlanmaları, yasaklanmaları, sıkıntıları ve sigortasız yaşamanın zorluklarını anlattı. Görüşme: Özge Ç. Denizci Kurgu: Özge Ç. Denizci Kültür
Oyuncu Gökçeçiçek Özülkü, tiyatro, sinema ve dizi sektörlerinde çalışan bir kadın olarak Türkiye'de kültür emekçisi olmayı anlattı. Görüşme: Özge Ç. Denizci Kurgu: Özge Ç. Denizci
Yazar M. Özgür Mutlu, Senarist Can Anar ve Organizatör Ayşe Kıyas Aslantürk Kültür Emeği Platformu kurucularından Özge Ç. Denizci ile Datça Demokrasi Evi'nde bir araya geldi. Farklı kültür sanat alanlarında çalışan katılımcılar kültür sektöründeki en temel sorunun aslında örgütlülük olmayışının altını çizdiler. Görüşme: Özge Ç. Denizci Kamera: Umut Kaçar Kurgu: Özge Ç. Denizci
Fotoğrafçı Özcan Yurdalan, kültür sanat sektörü içinde örgütlü mücadelenin önemine vurgu yaparken, yaptığı işin alternatif kültür modelinin topluma önerilmesi ve bunun fiilen gerçekleştirilmesi olduğunu düşündüğünü anlattı. Görüşme: Özge Ç. Denizci Kurgu: Özge Ç. Denizci
Çizer Hayalcan Deniz, hem bir anne hem de ek iş yapmak zorunda kalan bir kültür emekçisi olarak deneyimlerini aktardı. Görüşme: Özge Ç. Denizci Kurgu: Özge Ç. Denizci
Sevi Algan, dansçı bir anne ve kadın olarak Türkiye'de kültür emekçisi olmayı anlattı. Görüşme: Özge Ç. Denizci Kurgu: Özge Ç. Denizci
Yönetmen Ezel Akay, kendisinden başlayarak sinema, tiyatro ve dizi sektöründe bir kültür emekçisi olmayı, sektörün temel sıkıntılarını ve kazanımlarını anlattı. Görüşme: Özge Ç. Denizci, Murat köylü, Selda Dudu. Kurgu: Özge Ç. Denizci
Luthiye Bahar Uygur, enstrüman yapımcısı olarak özellikle kendi alanında kadın olmanın zorluklarını, uğradığı mobbingleri ve haksızlıkları anlattı: "Oysa tekniği ve aletleri iyi bilmek yeterli". Özellikle pandemi döneminde kimsenin enstrüman çalacak koşulu olmadığı için enstrüman onarım ya da yapımına da ihtiyaç kalmadığını anlatan Bahar Uygur, o dönemin kendisi ve meslektaşları için oldukça zor bir süreç olduğunu aktardı. Görüşme: Özge Ç. Denizci Kurgu: Özge Ç. Denizci
Kurgucu Nazım Soylu, set arkası işçisi olarak kendini tanımlıyor. Sektörüdeki ayrımlardan bahseden Soylu, iş sürekliliği olmadığı için sosyal güvencenin de olmadığı bir sektörde çalışmanın zorluklarını anlattı. Görüşme: Murat Köylü Kurgu: Özge Ç. Denizci
Ressam Gamze Akgün, sigortasız çalışmanın zorluğunu anlattı. "Sadece resim yapabilecekken resim öğretmenliği yapmak zorunda kaldım. Öğretmeyi seviyorum ancak sadece resim yaparak geçinmem mümkün olmadığı için ders veriyorum". Görüşme: Özge Ç. Denizci Kurgu: Özge Ç. Denizci
Ses teknisyeni Uğur Esen, sahne arkası çalışanı olarak kültür emekçisi olmayı anlattı. "İşi yüklenen ses teknisyeni, rodi, tonmaister ve ışıkçılar diğer çalışanlara oranla daha fazla risk alıyor, ancak çok daha az ücretlendiriliyor. Görüşme: Murat Köylü Kurgu: Özge Ç. Denizci
Ressam- Küratör Taner Güven, kendi sektörü içinde kimi kurumlar ya da galeriler tarafından parlatılan sanatçıların olduğunu bunun da hakkaniyetsizlik getirdiğini vurgularken Plastik sanatlar alanında yapılan işlerin borsadaki gibi işlem görmesinden duyduğu rahatsızlığı anlattı. Görüşme: Özge Ç. Denizci Kurgu: Özge Ç. Denizci
“Kültür Emeği Platformu Yenileme ve Teknik Altyapı Oluşturma Projesi” bir Avrupa Birliği projesi olan CultureCIVIC: Kültür Sanat Destek Programı tarafından finanse edilmektedir.